photo_2024-06-20_03-07-08-
عوارض قلیان

چرا بعد از قلیون سردرد میگیرم؟؟!!

  • آژانس دیجیتال مارکتینگ سپتا -
  • 31 خرداد 1403
  • 295 مشاهده

سردرد و سرگیجه بعد از قلیان!!!

بعد از مصرف قلیان چی بخوریم؟ برای رفع سر درد پس ازقلیان چه کنیم؟ ممکن است شما جزو آن دسته از افرادی باشید که پس از کشیدن. قلیان دچار سردرد و یا حالت تهوع می گردید. اگر از این دسته هستید پس حتما سوالات بالا ذهن شما را به خود مشغول کرده است. در این مقاله دلایل سردردهای ناشی از قلیان را به شما توضیح خواهیم داد.

در نظر داشته باشید که مصرف هرگونه دخانیات، سیگار و قلیان اصلاً توصیه نمی شود. بنابراین از مصرف این مواد بپرهیزید تا سلامت شما تضمین گردد و طول عمر بیشتری را تجربه کنید.اما به هر حال افرادی هستند که به کشیدن قلیان تمایل دارند و پس از اینکه. این روند را انجام دادند ممکن است سردردهایی را تجربه کنند. در این مقاله می‌خواهیم به بیان راهکارهایی جهت از بین بردن سردرد پس از کشیدن قلیان را بیان کنیم.

سردرد و سرگیجه ناشی از گاز زغال و قلیان ممکن است برای همه و مخصوصاً در محیط بسته اتفاق بیفتد و اگر ادامه‌دار باشد لحظات ناخوشایندی را برای افراد ایجاد می‌کند. مسمومیت با گاز مونوکسید کربن یک نوع شایع مسمومیت است که به دلیل سوختن زغال و استنشاق آن توسط افراد هنگام قلیان کشیدن هم رخ می‌دهد.سردرد و سرگیجه متداول‌ترین علائم مسمومیت با این گاز بی‌رنگ و بی‌بو است که در موارد حاد منجر به مرگ افراد هم می‌شود؛ اما معمولاً در مورد قلیان کشیدن به‌طور خفیف رخ می‌دهد و وضعیت عمومی افراد را نامناسب می‌کند.

دلایل ااصلی ایجاد سردرد بعد از قلیان

1-مناسب نبودن محیط

گاهی اوقات دود قلیان در یک اتاق کوچک جمع می شود. تهویه بد هوای اتاق، غلظت مونوکسید کربن در هوا را افزایش می دهد. در چنین شرایطی، حال افراد درون این اتاق حتماً بد خواهد شد.

2-زغال مصرف شده بی کیفیت است

در واقع زغال بی کیفیت را می توان مهم ترین دلیل احساس ناخوشایند هنگام دود کردن قلیان دانست . یک زغال بی کیفیت می تواند مقدار زیادی گاز co2 و بوی بد تولید کند که باعث مسمومیت خفیف می شود و دلیل اصلی بسیاری از سردرد ها نیز همین است .  چنانچه از زغال های سنتی که از چوب های نا مرغوب تولید شده باشد استفاده کنید ، ممکن است قسمت هایی از ذغال گداخته نشود و بجای تنباکو، گاز های سمی را بکشید ! همچنین زغال های فشرده ای که برای ساخت ان از مواد اولیه بی کیفیت یا مواد شیمیایی مانند چسب استفاده شده باشد به سرعت شما را دچار سردرد ، گیجی و حالت تهوع می کند . پس تاکید میکنیم که برای کشیدن قلیان حتما از زغال با کیفیت و تایید شده استفاده کنید.

در این مورد میتوانید کاملا به فروشگاه دایی حسین اعتماد کنید و بدون نگرانی بهترین زغال هارا با کیفیت بی نظیر از این فروشگاه تهیه کنید.جهت مشاهده و خرید مجموعه زغال های دایی حسین کلیک کنید.

عکس-2

3-تعویض نکردن تنباکو و زغال

از دیگر عواملی که منجر به ایجاد سردرد بعد از مصرف قلیون می شود عدم تعویض تنباکو و زغال است، حتما یک ساعت بعد از مصرف قلیان ذغال و تنباکو را تعویض کنید. تنباکو و زغال با گذشت زمان اکسیژنی که برای احتراق نیاز دارند را از دست می‌دهند و ممکن است به احتراق ناکامل منجر شوند. این موضوع باعث تولید مواد سمی مانند کربن مونوکسید (CO) می‌شود. مصرف CO می‌تواند به کاهش اکسیژن خون و عوامل سمی در بدن منجر شده و سردرد ایجاد کند.

اگرچه چاق کردن قلیان آسان به نظر می رسد، اما واقعاً به کمی تجربه و آزمون و خطا نیاز دارد تا بتوان یک قلیان با کیفیت دم کرد. در غیر این صورت قلیان شما دود نخواهد داشت، می سوزد، تنباکو می سوزد یا بو و مزه بد ایجاد می کند.

4-قلیان خوب چاق نشده است

زغالی که روی قلیان گذاشته اید باید به درستی آب شود و هیچ نقطه سیاهی روی آن نباشد. به طور خلاصه، تمام سطح زغال باید به خوبی سرخ شده و به طور یکنواخت خاکستر شود. اگر عجله کنید و زغال را خوب آب نکنید، قلیان گازهای سمی و بدبو و co2 تولید می کند که عامل اصلی سردرد و ضعف بعد از کشیدن قلیان خواهد بود.

5-مصرف قلیان با معده خالی

یکی از دلایلی که موجب سردرد بعد از مصرف قلیون می شود کشیدن قلیان با معده ی خالی است. بهترین روش این است که قبل از مصرف قلیان خوراکی های شیرین مصرف کنید.

6-حساسیت به بوی تنباکو و ایجاد سردرد و سرگیجه

یکی دیگر از عوامل ایجاد کننده سردرد و سرگیجه ناشی از قلیان کشیدن بوی طبیعی یا افزودنی تنباکو است که در کل در زمره بوهای زننده برای عموم قرار می‌گیرد و فقط بعد از مرور زمان و افزایش سطح برخورد است که باعث کم شدن از حساسیت نسبت به این بو می‌شود.

7-مصرف زیاد قلیان

گروهی دیگر از افراد، در اثر مصرف زیاد قلیان دچار سردرد می‌شوند. زمانی که میزان تنباکوی دود شده زیاد باشد، مقادیر زیادی از گاز تنباکو و نیکوتین، در ریه فرد جمع‌آوری شده و مانع گردش هوا به درستی می‌شوند. در نتیجه اکسیژن کمتری به خون می‌رسد و فرایند گردش خون دچار مشکل می‌شود.

مهمترین راهکارها به منظور رفع سردرد پس از کشیدن قلیان

رعایت یکسری نکات به شما کمک می‌کند پس از اینکه قلیان کشیدید مصرف آن شما را سردرد و دچار حالت تهوع نکند و همچنین منجر به افزایش. تجربه شما در کشیدن قلیان بصورت کم اما خوب می گردد.

استفاده از کمپرس آب سرد و گرم

بهتر است بدانید استفاده از کمپرس سرد و یا گرم به منظور درمان. سردردهایی که پس از کشیدن قلیان به سراغتان می آید یکی از راهکارهای مناسب می باشد.در حقیقت استفاده از کمپرس گرم و یا سرد یکی از شیوه‌ های درمانی آسان می‌باشد که مطمئناً برای اکثر افراد در دسترس است.

توصیه می‌ کنیم از تنباکوهایی استفاده کنید که دارای برند معتبر هستند

آن دسته از افرادی که اصرار زیادی به کشیدن قلیان دارند بنابراین توجهی نمی کنند که تاریخ انقضای تنباکو ممکن است تمام شده باشد و از همان تنباکوی مانده و کهنه استفاده می کنند.بنابراین در زمان استفاده از تنباکو باید به تازگی آن اطمینان داشته باشید.

ماساژ شقیقه ها و تنفس عمیق

در مرحله اول، باید در مکانی آرام دراز بکشید. سپس با دودست خود، شقیقه‌ها را ماساژ دهید. ماساژ شقیقه‌های سر، موجب افزایش گردش خون می‌شود، در نتیجه به رفع سردرد شما بسیار کمک می‌کند. علاوه بر آن، تکنیک تنفس برای درمان سردرد بسیار تاثیرگذار است. در این تکنیک، لازم است در مکانی خلوت بنشینید، سپس به مدت 5ثانیه نفس عمیق بکشید. بازدم نیز باید به مدت 5ثانیه صورت گیرد. بعد از انجام چندین بار متوالی، متوجه بهبود خود خواهید شد.

آروما تراپی یا رایحه درمانی 

یکی از راه های طبیعی و شگفت آور برای درمان سردرد و درد های دیگر و افزایش تمرکز و آرامش ذهن آروما تراپی یا رایحه درمانی می باشد.یکی از روش های آروما تراپی بسیار کار آمد و مرسوم استفاده از عودها می باشد مخصوصا اگر عود مخصوص آروما تراپی باشد.

جهت مشاهده و خرید عود مخصوص آروما تراپی کلیک کنید.

خوراکی های مفید برای رفع سر درد پس از قلیان

برخی از خوراکی‌هایی که می‌تواند به کاهش سردرد پس از مصرف قلیان کمک کنند، عبارتند از:

● آب

● مصرف آب به میزان کافی می‌تواند به بهبود وضعیت سردرد کمک کند.

● مواد غذایی حاوی منیزیم

● خوراکی هایی مانند بادام، تخمه‌ها، سبزیجات برگی، موز و شیرینی‌های تارت حاوی منیزیم هستند که می‌تواند به کاهش سردرد کمک کند.

● مواد غذایی حاوی روی

● موادی همچون روغن آفتابگردان، گوجه‌فرنگی، گوشت قرمز و برنج حاوی روی هستند که می‌تواند به کاهش سردرد کمک کند.

● مواد غذایی حاوی آنتی‌اکسیدان

● توت‌فرنگی، توت سیاه، زغال اخته، کاج، گردو و بادام حاوی آنتی‌اکسیدان هستند که می‌تواند به کاهش سردرد کمک کند.

● مواد غذایی حاوی ویتامین B

● مواد غذایی مانند اسفناج، سبزیجات برگی، موز، پسته و ماهی حاوی ویتامین B هستند که می‌تواند به کاهش سردرد کمک کند.







وب ‌اپلیکیشن را به صفحه اصلی خود اضافه کنید
با این کار، می‌توانید برای همیشه و بدون نیاز به بروز ‌رسانی از خدمات ما استفاده کنید
آیا مایل به نصب وب اپلیکیشن می باشید؟
  
وب ‌اپلیکیشن را به صفحه اصلی خود اضافه کنید
با این کار، می‌توانید برای همیشه و بدون نیاز به بروز ‌رسانی از خدمات ما استفاده کنید
1. روی دکمه Share در نوار پایین کلیک کنید.
2. گزینه Add to Home Screen را انتخاب کنید.
3. در قسمت بالا روی Add کلیک کنید.