ذغال
ذغال ها

معرفی انواع ذغال

  • آژانس دیجیتال مارکتینگ سپتا -
  • 10 تير‏ 1403
  • 65 مشاهده

انواع ذغال


با وجود اینکه امروزه انواع زغال قلیان در بازار موجود است انتخاب اینکه کدام یک بهتر است شاید کار ساده ای نباشد، در واقع ذغال قلیون، یکی از فاکتورهای مهم برای آماده کردن یک قلیان اصولی و خوب بوده و ما در این مقاله از دایی حسین تصمیم داریم به معرفی انواع زغال قلیان و بهترین آنها بپردازیم.

معرفی انواع ذغال

زغال یکی از مواد مصرفی ایرانیها و بخش جدایی ناپذیری از انهاست، ما سالهاست استفاده از زغال را برای کشیدن قلیان، درست کردن کباب و چایی اتیشی به شعله گاز ترجیح داده ایم، پخت غذا با زغال طعم مانند طعم صحرا به غذا می بخشد که باعث خوشمزه تر شدن غذا میشود، ولی گاز از چنین محبتی بی نصیب است.

دایی حسین یکی از فروشگاه های معتبر در زمینه فروش انواع ذغال اصل و با کیفیت می باشد که می توانید با خیال راحت و اطمینان از این فروشگاه خرید کنید.  

how-to-make-briquettes-charcoal-briquettes-charcoal-briquette-ingredients-and-composition-1024x859

زغال لیمو

زغال لیمو از چوب درخت لیمو یا سایر مرکبات تهیه می‌شود. زغال لیمو بوی بسیار خوبی داشته و ‏بسیار مرغوب است. چرا که هیچ ترک و شکافی روی آن وجود ندارد و همین نشانی از ‏مرغوب بودن این محصول است. یکی از نشانه‌هایی که نشان می‌دهد زغال لیمو مورد نظر ‏اصل است، صدای خاص شکستن زغال لیمو و ایجاد جرقه مخصوص آن است. زغال لیمو ‏تحت حرارت بسیار بالایی تولید می‌شود و براق و سیاه است. نکته بسیار مهم در خصوص ‏زغال لیمو این است که به هیچ وجه امکان خروج و صادرات ندارد بنابراین ارزآوری برای ‏کشور نخواهد داشت.

عکس-زغال-حبه-ای-2-

جهت مشاهده و خرید زغال لیمو از فروشگاه دایی حسین کلیک کنید.

زغال نارگیل

ذغال نارگیل از پوسته نارگیل ساخته شده و در شکل های مختلف به صورت مکعب یا مسطح در بازار موجود است، این زغال ها در مقایسه با ذغال نقره ای به محض روشن شدن گرم شده و سریع می سوزد چرا که روکش شیمیایی ندارد.زغال نارگیل عطر و بوی کمی دارد و بسیار مرغوب و باکیفیت است و چون از پوست میوه ی نارگیل تهیه می شود، به خاطر تولید آن درختی قطع نشده و به طبیعت آسیبی نمی رسد دوستداران طبیعت جزء طرفداران این ذغال هستند. این زغال ها را نمی توان به سادگی و با یک فندک روشن کرد و باید حتما زغال را به مدت چند دقیقه بر روی حرارت قرار دهید تا بتوانید آن را روشن کنید.

web-1670242882196-868255217-KHZmrHDziRlsTtX5g6KTpUo18T7C4sGMJdr2DkZq-(1)

چه برند های ذغال نارگیل در جهان وجود دارد؟

در جهان، برندهای مختلفی از ذغال نارگیل وجود دارند که در بازار عرضه می‌شوند. برخی از معروف‌ترین برندهای ذغال نارگیل در جهان عبارتند از:

CocoNara: این برند آمریکایی یکی از معروف‌ترین برندهای ذغال نارگیل در جهان است. ذغال نارگیل CocoNara با کیفیت بالا و سوختن طولانی مدت شناخته می‌شود.

Three Kings: یک برند آلمانی است که ذغال نارگیل با نام Three Kings تولید می‌کند. این برند در سراسر جهان شناخته شده است و محصولات با کیفیت بالایی ارائه می‌دهد.

Al Fakher: یک برند اماراتی است که علاوه بر تولید تنباکوی قلیان، ذغال نارگیل نیز در مجموعه محصولات خود دارد. ذغال نارگیل Al Fakher با کیفیت مناسب و طعم خوبی شناخته می‌شود.

Mazaya: این برند عربستانی معروف است و محصولات ذغال نارگیل با کیفیت و برندهای متنوعی را عرضه می‌کند.

Starbuzz: برند Starbuzz یکی از مشهورترین برندهای ذغال نارگیل است که در آمریکا مستقر است. ذغال نارگیل Starbuzz با کیفیت بالا و طعم‌های متنوعی عرضه می‌شود.

Titanium: برند Titanium ذغال نارگیل با کیفیت و مشهور است که توانسته است جای خود را در بازار جهانی پیدا کند.

این تنها چند نمونه از برندهای مشهور ذغال نارگیل در جهان هستند و البته هنوز بسیاری از برندهای دیگر نیز وجود دارند که در بازارهای مختلف عرضه می‌شوند.

جهت مشاهده و خرید زغال نارگیل از فروشگاه دایی حسین کلیک کنید.

ذغال خودسوز

زغال خودسوز ، نوعی جدید از زغال کبابی است که بدون دود و بدون بو می باشد این نوع زغال که بیشتر برای پخت و پز استفاده می شود، با روشن شدن و جرقه اولیه، به صورت خودکار سوخته و تا مدت زیادی روشن می ماند.

زغال خودسوز نیازی به باد زدن نیز ندارد ، و چون دود و بویی ندارد در طعم غذایی که طبخ می شود نیز تاثیری ندارد.

جهت مشاهده و خرید ذغال خود سوز از فروشگاه دایی حسین کلیک کنید.

زغال فشرده 

زغال فشرده یا همان در بازار به اسم زغال بریکتی یا چینی می شناسند و برای اولین بار از کشور چین معرفی شد. 

زغال فشرده در واقع فرآورده ای تشکیل شده از خاک اره و پوسته گردو و خاک زغال است ، که این مواد با یکدیگر ترکیب می شوند و به وسیله ی دستگاه های خط تولید ، به صورت فشرده در آمده و زغال فشرده را می سازند.

این ذغال به صورت بسته‌بندی کارتن 8 کیلوگرم شمشی و 6 کیلوگرم برش خورده به بازار ارائه می گردد.

زغال فشرده عمدتا مصرف قلیانی دارد البته درجه 3 زغال را برای مصارف کبابی استفاده می گردد در ضمن شکل ظاهری این زغال 4 گوش می باشد که می توان 6 گوش (که بیشتر صادراتی بوده و  برای مصارف کبابی می باشد) هم تولید کرد.

2-3

زغال جکسون

زغال جکسون جزو اولین انواع زغال فشرده و صنعتی عرضه شده در بازار به حساب‌ می آید . در حال کنونی نیز انواع مختلف و بسیاری از این زغال به بازار عرضه می شود.

این محصول بعد از روشن شدن، ایجاد بوی بد و نامطبوع نمی نماید و بدون جرقه و دود می باشد. به همین دلیل این نوع از زغال نسبت به بقیه ی محصولات شبیه آن، گزینه ی مناسب تری خواهد بود. در ضمن طول عمر این زغال بعد از روشن شدن از یک ساعت بیشتر

 است. به علت اندازه‌ و حجم کم، حمل و نقل و جابه‌جایی این محصول بسیار آسان خواهد بود. این زغال همان زغال فشرده می باشد که به صورت یک تکه نیست. برش هایی روی آن به اشکال مختلف مربعی ، دایره ای و غیره ایجاد می شود.

جهت مشاهده وخرید ذغال جکسون از فروشگاه دایی حسین کلیک کنید.

سوالات متداول:

چرا قلیان دود نمیده؟

در صورتیکه از مقدار کمی زغال استفاده کرده، ذغال قلیون نامرغوب و بی کیفیت باشد یا فاصله ی تنباکو تا زغال زیاد باشد ذغالها به خوبی نسوخته و قلیون دود نخواهد کرد.

چرا قلیان زود میسوزد؟

زغال، حرارت مورد نیاز برای قلیان را آماده کرده و در صورتی که حرارت ذغال بیش از اندازه باشد تنباکو کاملا سوخته و علاوه بر اینکه سوختن تنباکو گلو را می زند قلیون خیلی زود می سوزد. علاوه بر این چنانچه فاصله ی تنباکو و زغال کم باشد نیز این مشکل به وجود می آید.

 پس مهمترین نکته برای نحوه صحیح قلیان آماده کردن انتخاب یک زغال مرغوب و با کیفیت است.

چرا قلیان کام نمی دهد؟

شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که دلیل کام ندادن قلیون چیه؟ اگر میزان زغال استفاده شده در قلیون کم باشد قلیون کام نداده و روشن نخواهد شد پس برای کام دهی مناسب حتما باید به حد کافی زغال بگذارید.















وب ‌اپلیکیشن را به صفحه اصلی خود اضافه کنید
با این کار، می‌توانید برای همیشه و بدون نیاز به بروز ‌رسانی از خدمات ما استفاده کنید
آیا مایل به نصب وب اپلیکیشن می باشید؟
  
وب ‌اپلیکیشن را به صفحه اصلی خود اضافه کنید
با این کار، می‌توانید برای همیشه و بدون نیاز به بروز ‌رسانی از خدمات ما استفاده کنید
1. روی دکمه Share در نوار پایین کلیک کنید.
2. گزینه Add to Home Screen را انتخاب کنید.
3. در قسمت بالا روی Add کلیک کنید.