چاق-کردن-قلیان
قلیان

نحوه آماده سازی و چاق کردن قلیان

  • آژانس دیجیتال مارکتینگ سپتا -
  • 10 مرداد 1403
  • 97 مشاهده

نحوه چاق کردن قلیان


قلیان-و-ورزش-2



چاق کردن قلیان در کیفیت و مزه آن همچنین در جلوگیری از ایجاد سردرد یا سرگیجه های بعد مصرف تاثیر بسزایی دارد بنابراین  ما سعی داریم تا در این مقاله از دایی حسین شما را با نحوه صحیح چاق کردن قلیان آشنا کنیم.

قبل از هر چیز ابتدا باید با تمامی اجزای انواع قلیان ها آشنایی کامل داشته باشید تا بتوانید بهترین و پردودترین قلیون کوک را برای خود و دوستانتان چاق کنید

لوله 

لوله یا سیگاره به قسمتی از قلیان گفته میشود که دود را از تنباکو یا مواد دیگری که در آن استفاده می‌شود، به داخل دستگاه قلیان منتقل می‌کند. این لوله معمولاً از جنس فلز یا چوب است و دارای دهانه‌ای در بالای آن برای کشیدن دود به داخل قلیان است

سینی قلیان

ظرف یا سینی قلیان یک بخش کوچک در سر قلیان است که در آن مواد تنباکو و ترکیبات دیگر قرار می‌گیرند. این ظرف معمولاً از شیشه یا فلز برای قلیون های میوه ای و از سفال برای قلیان برازجان ساخته می‌شود و در بالای لوله قرار دارد

تنگ قلیان

محفظه شیشه ای یا سفالی آب بخش اصلی و بزرگ قلیان است که دود از طریق مواد تنباکو و آب در آن فیلتر می‌شود. این شیشه معمولاً شامل آب سرد و یخ است

سرپیچ

سرپیچ یا درزبند بخشی است که به شیشه آب متصل می‌شود و لوله را به شیشه آب متصل می‌کند. این قسمت به شکل مخروطی شده و از جنس فلز یا پلاستیک است

شیلنگ

برای مصرف قلیان شما نیاز به یک شیلنگ یا نی تو خالی دارید تا بتوانید با کشیدن هوا به درون ریه دود حاصل از تنباکو را به ریه خود وارد کنید.


مواردی که ذکر شد اجزا اصلی قلیان را شامل میشوند، اما گاهی اوقات ممکن است تزئینات و لوازم جانبی دیگری نیز به قلیان اضافه شوند تا ظاهر آن زیباتر شود.


مراحل چاق کردن قلیان


مرحله اول : در ابتدا لازم است تمامی اجزا قلیان کاملا تمیز و سالم باشند و بعد از هربار استفاده آب کوزه یا تنگ قلیان کاملا عوض شود . حجم آب تنگ قلیان بستگی به اندازه قلیان متفاوت است برای قلیان های کوچک کمتر و برای قلیان های بزرگ بیشتر است.این آب برای خنک کردن دود قلیان استفاده می شود.


مرحله دوم : آنچه اهمیت دارد کیفیت اتصال بین تنگ قلیان و تنه آن می باشد به طوری که اتصال بین این دوآنقدر محکم باشد که هیچ هوایی بینشان قرار نگیرد. اگر اتصال بین تنگ و تنه قلیان محکم نباشد یا شل باشد پیشنهاد می شود که از نوار تفلون یا پارچه برای کیپ کردن آن استفاده کنید.


مرحله سوم : تنباکو را به اندازه ای که لازم است خرد کنید و به ترکیب تنباکو توجه کنید. اگر می خواهید مزه های مختلفی را تجربه کنید می توانید از ترکیبات مختلف تنباکو های میوه ای استفاده کنید.


مرحله چهارم : ترکیب تنباکو و مزه دهنده های خودرا در ظرف قلیان قرار دهید و به آرامی آن را فشار دهید تا محکم شود (هرگز تنباکو را به داخل سری قلیان فشار ندهید در صورتی که تنباکو به حالت فشرده در سری قرار بگیرد قلیان خفه می شود. درپوش سری را نیز باید در فاصله ی چند میلیمتری از تنباکو قرار دهید). پس از آن درپوش تنباکو را روی آن ها قرار دهید سپس فویل آلمنیومی روی درپوش قرار داده و سوراخ هایی رو آن ایجاد کنید هرچه تعداد سوراخ ها بیشتر و بزرگ تر باشند هوای بیشتری عبور خواهد کرد. البته برا این قسمت می توانید از فویل های آلمنیومی آماده که به صورت توری های کوچک  هستند استفاده کنید که علاوه بر کارایی بهتر ظاهری شیک تر به قلیانتان میدهد. حالا باید زغال هایی که با کمک آتش گردان به خوبی داغ و روشن کرده اید را بر روی فویل قرار دهید .

فویل آلمینیومی سری سیلیکونی نقره ای

جهت مشاهده و خرید فویل های آلمنیومی آماده فروشگاه دایی حسین کلیک کنید.

مراقب باشید ذغال و تنباکو هیچ گونه تماسی باهم نداشته باشند.


مرحله پنجم : حالا نوبت به چاق کردن قلیان است،برای چاق کردن قلیان ، قلیان باید قل قل کرده و دود و رایحه تنباکو احساس شود.برای اینکه قلیان به این مرحله از آمادگی برسد باید کام های عمیق از قلیان بکشید تا به این صورت تنباکو هم آماده شود. از آنجایی که انجام این کار بسیار برا افرادی که می خواهند قلیان اماده کنند سخت و نفس گیر است میتوانید از دستگاه های قلیان چاق کن های برقی استفاده کنید.برا مشاهده این محصول (قلیان چاق کن برقی) کلیک کنید.

پمپ-باد-برقی-کوچک-مدل-HT-196-0-STERMAY-HT-196-AC-ELECTRIC-AIR-PUMP-

 






وب ‌اپلیکیشن را به صفحه اصلی خود اضافه کنید
با این کار، می‌توانید برای همیشه و بدون نیاز به بروز ‌رسانی از خدمات ما استفاده کنید
آیا مایل به نصب وب اپلیکیشن می باشید؟
  
وب ‌اپلیکیشن را به صفحه اصلی خود اضافه کنید
با این کار، می‌توانید برای همیشه و بدون نیاز به بروز ‌رسانی از خدمات ما استفاده کنید
1. روی دکمه Share در نوار پایین کلیک کنید.
2. گزینه Add to Home Screen را انتخاب کنید.
3. در قسمت بالا روی Add کلیک کنید.