فواید-نمک-ریختن
ذغال ها

چرا باید روی زغالم نمک بریزم؟؟!!

  • آژانس دیجیتال مارکتینگ سپتا -
  • 11 مرداد 1403
  • 189 مشاهده


دلایل ریختن نمک روی زغال چیست؟؟؟

چرا-روی-ذغال-نمک-می-ریزند

شاید تا به حال برایتان پیش آمده باشد که هنگان آماده کردن زغال برای قلیان یا پخت کباب و گریل کردن گوشت به شما پیشنهاد داده باشند که روی ذغالتان نمک بریزید!!!

ولی چرا روی زغال نمک میریزند؟؟ برای بهتر شدن مزه کباب؟ برای بهتر شدن کیفیت قلیان؟؟ در این مقاله از دایی حسین می خواهیم به تمامی این سوالات به طور کامل پاسخ دهیم.

روی چه زغال هایی باید نمک بریزیم؟

ریختن نمک روی زغال مختص نوع خاصی از زغال ها نیست و برای انواع زغال کبابی و پخت و پز انجام می شود وقطعا دلایل مختلفی برای ریختن نمک روی زغال قلیان و زغال کباب وجود دارد که با هردوی آنها آشنا می شویم.

فواید ریختن نمک روی زغال کبابی

تا اینجا با فواید ریختن نمک روی زغال قلیان آشنا شدید که یکی از ریختن نمک روی زغال کبابی شعله و شراره های آتش را کنترل می کند تا نیاز به خنک کننده نداشته ‏باشید.

1_سوختن زغال را می توانید کنترل کنید به شرطی که خیلی نمک و به یکباره نریزید چون باعث می شود ‏آتش زغال خفه شود.

2_خاکسترهای سفید اطراف زغال را کنار می زند تا بخش های داغ قرمز زغال بیشتر و بهتر در دسترس ‏قرار بگیرند.

3_جلوی ایجاد بو و طعم نامطبوع را در غذا می گیرد.

فواید ریختن نمک روی زغال قلیان چیست؟

گاز زغال باعث ‏سردرد، سرگیجه، سرفه، تپش قلب، درد قلب و غیره خواهد شد بنابراین خیلی مهم است که بتوانید گاز زغال را ‏از بین ببرید تا با این علائم مواجه نشوید

چرا گاز زغال قلیان مضر است؟

گاز زغال قلیان در واقع نوعی کربن مونواکسید یا ‏CO‏ است که بخاطر سوختن زغال آزاد شده و استنشاق آن ‏باعث علائمی مثل سردرد، سرگیجه، خستگی، تهوع، سرفه، تنگی نفس و بیهوشی و حتی مرگ خواهد شد.‏

خطرناک بودن گاز زغال مخصوصا زغال های چینی و فشرده از آنجایی است که این گاز کاملا بدون رنگ و بو ‏بوده و اصلا استشمام آن را حس نخواهید کرد. به همین دلیل است که برای گرفتن گاز زغال یا باید خودتان ‏اقدام کنید یا اینکه زغالی خریداری کنید که گاز زغال آن در طی مراحل تولید گرفته شده باشد

پیشنهاد ما برای مواجه نشدن با این علائم حاصل از گاز زغال این است که از همان اول زغال با کیفیت و اصل از فروشگاه های معتبر خریداری کنید . برای خرید زغال های با کیفیت و بدون گاز به فروشگاه دایی حسین سر بزنید.

اما اگر به هردلیلی زغالی تهیه کردید که گاز ناشی از آن برای شما آزاردهنده است یکی از اصلی ترین و پرطرفدار ترین راهکار های رفع این مشکل ریختن نمک روی زغال ها می باشد. پاشیدن نمک روی زغال برای از بین بردن گاز ناشی از سوختن آن ها یکی از روش های اثبات شده و مطمعن است اما باید دقت کنید مقدار زیادی نمک را به یکباره روی زغال ها نریزید.


چگونه مطمئن شویم زغال قلیان مصرفی گاز ندارد؟

پس از کشیدن قلیان دچار علائمی مثل سردرد، سرگیجه و بیحالی و تپش قلب نخواهید شد چون خیلی سبک ‏است.‏

اگر زغال بی کیفیت خریدیم چطور گاز زغال را بگیریم؟

استفاده از آب سرد در قلیان، ریختن نمک روی زغال قلیان و مطمئن شدن از کامل سوختن زغال ها بهترین ‏راهکارهای پیشنهادی ما به شماست.‏













وب ‌اپلیکیشن را به صفحه اصلی خود اضافه کنید
با این کار، می‌توانید برای همیشه و بدون نیاز به بروز ‌رسانی از خدمات ما استفاده کنید
آیا مایل به نصب وب اپلیکیشن می باشید؟
  
وب ‌اپلیکیشن را به صفحه اصلی خود اضافه کنید
با این کار، می‌توانید برای همیشه و بدون نیاز به بروز ‌رسانی از خدمات ما استفاده کنید
1. روی دکمه Share در نوار پایین کلیک کنید.
2. گزینه Add to Home Screen را انتخاب کنید.
3. در قسمت بالا روی Add کلیک کنید.